Öland

Öland
Solnedgång

lördag 28 februari 2015

Lördag och våfflor

Innan vi ens hade ätit middag bjöd vi in grannarna på våfflor istället för fika framåt kvällen. Har inte ätit våfflor på jag vet inte hur länge. Nu var jag svårt sugen på det. (Funderar dessutom på att ta våffeljärnet med till lägenheten. Tar lite längre tid att göra än vad jag egentligen har tålamod till så det lär troligen inte ske.) Tyvärr kom bara halva grannfamiljen in. Har en del våfflor kvar.


Vi höll på att plocka och pyssla lite. Fixade middag och tvätten. Allt klart innan 17 utom det jag hängde på galgar för att torkar. Maken hade tom hunnit dammsuga. Själv hade jag vilat lite och fyllt på ved i vedförvaringen. Hade tom hunnit till återvinningsstationen samt handla. Glömde dock köpa nya lampor till min bil. Det får vi göra i morgon. Kanske passa på att tvätta bilen också? Men kanske inte, om det regnar.


Vi (läs maken) har hunnit klura ut samt räkna ut vad som ska göras härnäst på garaget samt vad vi måste köpa för att kunna göra det. Det mesta har vi men gör vi fönster och dörrar så behöver vi avrinnings bleck. Och ska vi göra sista gaveln så behöver vi lite mer reglar. Vad än maken bestämmer sig för så behöver han handla på måndag för vi kom inte på det förrän efter de affärerna hade stängt.


Nu lär vi inte göra så mycket idag. Håller dock tummarna att det är fint väder i morgon så vi kanske kan göra lite på garaget iaf. Hade varit trevligt om vi hade kunnat vara klara med båda gavlarna och lite fönster och dörrar till makens födelsedag. Men tills vi vet får vi drömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar