Öland

Öland
Solnedgång

måndag 9 februari 2015

Blev en rätt lång dag

Det gick bra att få saker gjorda i morse. Så bra att jag blev hyfsat tidig och hann virra till det rejält. Blandade ihop mötet jag hade kallat till med det som jag hade kallat till i morgon. Dock har jag turen att det gäller samma människor men i två helt olika ämnen. Vi hann också nästan helt klart har bara väldigt lite kvar och det ska vi förhoppningsvis fixa i morgon. Då behöver jag också vara mer "rätt".


Dagen blev dock rätt lång för jag hade egentligen tänkt att sluta när schemat säger det men rätt var det var så hade ytterligare en timme gått. Har fått massor gjort utom det jag hade tänkt mig. Tog dessutom lite längre tid än vanligt att ta mig hem. Det ringde mest hela tiden. Inte helt lätt att cykla över trafikerade vägar med en telefon i handen, is på gata  och bilar som kommer. Men hem kom jag.


Trådbacken jag hade hämtat i förrådet i morse, gick fort att fylla och placera där den skulle. Har även förberett ett paket till dottern. Så det tänker jag skicka i morgon efter jobbet. Har även varit iväg till affären och handlat lite. Kom inte iväg när jag borde så jag fick fuska lite och köpa en paj till lunch i morgon. Så får jag laga lite mat i morgon efter jobbet. Tänkte slippa äta samma mat tre dagar i rad denna veckan. Har jag tur kanske jag kan få 5 olika rätter denna vecka? Blir iaf 4.


Jag ska försöka komma hem lite tidigare i morgon så jag hinner köpa en present. Kompisar som fyllde år förra veckan, Kanske skulle gratulera också? Ska bara komma på något bra också. Men det ska nog lösa sig om jag bara se till att komma hem innan alla affärer stänger. Nu är det iaf dags för att stänga ner och krypa till sängs. Blir dock inget inlägg i morgon bitti. För jag tänker sova längre än 05 då. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar