Öland

Öland
Solnedgång

fredag 6 februari 2015

Jisses så trött.

Var ute på äventyr med en kompis och dennes man igår. Fast det som ät tämligen intressant på tv var rätt tråkigt när jag skulle se det i verkligheten. En variant på draknästet. Hmm först fick man kolla runt sedan hade "drakarna" valt ut 6 som fick prata lite i 8 min och svara på frågor i 2. Det hade nog varit helt ok men inte med dessa.


Varför? Jo den första hade version och massor med siffror men inga som helst idéer om hur det skulle gå till. Nr 2 hade idéer, visioner och hade kommit en bra bit på väg. Frågan där var med vad ville vederbörande egentligen ha hjälp med? Nr 3 var det egentligen  bra men som denne själv sa ingen säljare. (Fick ändå min röst.) Sen var det några till som jag knappt minns. Men det var bara trean som både hade vision och handlingsplan förutom en hum om hur marknaden såg ut. Den sist var rätt nära men var liksom inte riktigt färdigtänkt.


Vi gick i pausen. En runda runt ICA och handlade en del mat. Sen hem och visa upp lägenheten och bjuda på fika. (Det var därför vi bl a smet in på ICA.) De hann knappt lämna innan chefen ringde och jag fick åka till jobbet och jobba lite. Kom i säng vid midnatt. Trött i morse när väckarklockan ringde. Fast chefen (som också var på plats) och jag hade redan kommit överens om att jag skulle bli sen. Vi löste iaf ut det som behövdes. När jag ändå var på plats så tog jag ett varv ute i produktionen.


Hade tänkt smita hem 2 timmar tidigare idag eller ännu tidigare. Kom iaf lite drygt en timma innan ordinarie slut och hade då hunnit med det som behövdes. Har troligen glömt det mesta som jag hade velat ha med mig. Men just nu i skrivande stund kommer jag bara på att kameran ligger kvar. Och det är illa nog. Inga bilder denna helgen.


Blev ett snabbt besök hos föräldrarna innan jag mötte upp maken i affären hemmavid. Nu väntar jag bara på att få gå och lägga mig. Tror jag skulle kunna stå och sova....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar