Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 17 februari 2015

När man retas med ena brodern

Och detta gör man på alla hjärtans dag i vänliga veckan. Så snäll är jag.....

När denne broder var liten gillade han en viss sorts kola väldigt mycket. Dessa kostade på denna tiden 5 öre st. = Länge sedan. En gång så saknade han en 5-öring när han kom till kassan när han efter mycket stor vånda hade valt ut vilka han ville ha. Expediten som var en snäll äldre dam upplyste min bror om detta. (Jag tror han var 4 eller 5 år.) Vad gör då min bror? Jo han helt simpelt äter upp en kola för sen hade han ju en 5-öring till varje som låg kvar i handen.


Denna lilla historia brukar dyka upp till ytan lite titt som tätt. Troligen mycket tätare än min bror gillar. Men nät jag var och köpte kaffet till maken i lördags så hittade jag en hel liten påse med dessa. Köpte givetvis en påse. Dock var jag noga med att äta upp samtliga med lakritssmak först. Men sen fick brodern dessa. Skrev jag att lakritssmaken även var hans favorit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar