Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 4 februari 2015

Lite till

Vaknade i morse trött som bara den. Vågade inte riktigt lita på att mitt andra stövelpar skulle vara snällare mot hälen så jag cyklade till jobbet och blev rejält tidig. Snöigt och spårigt men inte halt så det gick bra. Behöver dock leta rätt på en annan mössa för den jag hade ville inte sitta om jag ville. Tycker inte om när det blåser kallt rakt in i öronen.


En klar nackdel till med att cykla till jobbet mitt i vintern. Sadeln blir väldans kall medans man jobbar. Iaf när det är minusgrader ute där cykeln väntar på en. Funderar på om man kan ha lite fleece liggande någonstans. För då borde jag kunna sy ett överdrag som jag kan sätta på sadeln innan jag börjar cykla hem.


Väl åter till lägenheten, när väl cykeln var parkerad var det bara till att gå till affären. När jag ändå var ute och gick passade jag på att ta en promenad. Handlade inte mer än lite bröd så behövde inte bära speciellt mycket. Till slut var jag dock tillräckligt hungrig. Hem och äta med andra ord. Tänkte egentligen inte göra mer än att plocka ihop det som ska packas in i bilen i morgon. Hmm bar ut allt som fick plats i bagaget. Fick därmed mer ordning i hallen.


Har nu bara tvätten, det maken glömde, datorn och de tomma kartongerna kvar att bära ut. Men det blir mer tvätt innan jag åker på fredag. Datorn vill jag använda både ikväll och i morgon. Det maken glömde ligger dock nerpackat i min väska. Det lär komma med denna helgen. Gardinstängerna har jag lagt ut i förrådet innan jag tar dem med till förrådet på Öland.


Har även hunnit snygga till halva bokhyllan. Resten får vänta. Kan ju inte göra allt klart med en gång. Och lägenheten är nu i så pass bra ordning att man kan bjuda in folk. Så i morgon tar jag helt ledigt efter att ha burit ut kartongerna. Resten tar jag med mig ut på fredag morgon. Får se vad jag hittar på i morgon. Men det lär visa sig. Möblera om lite kanske? Nåja, nu tar jag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar