Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 19 februari 2015

Inte bra

Men kanske en aning bättre om man bortser från att jag får äta lite värktabletter. Kan ju också uttrycka det som så att jag vet precis var min axel är utan att titta eller använda handen på den andra armen för att undersöka det. Det trista med värktabletter är att det är lite jobbigt att ta dem och sedan sitta fokuserad på möten. Gick ändå skapligt idag. Tur det är fredag i morgon.


Igår efter IKEA så skruvade ju maken ihop bänken/bordet till mikron. Men han fick även sätta upp min brickhylla över köksbordet. Då hyllan är vit och sitter på en vit vägg så ser det nästan ut som om brickorna svävar. Funderar på om man skulle försöka hitta någon riktigt fin bricka och ha längst ut. Nåja det kan jag fundera på ett tag.


Har nu fått bort brickorna från skafferiet och åter fått en hyfsad ordning. Ska dock fundera över helgen om jag kanske inte skulle stuva runt lite till. Tror jag har kommit på något som kan ge mig än lite mer ordning. Jag vet dock att jag ska ta med sista garderobsinredningen till nästa vecka. Maken monterade in min i mittengarderoben. Blev bra men där vill jag ha dukar, sängkläder osv inte mina. Mina vill jag ha i min garderob.


Från en sak till en annan. Lämnade lägenheten hyfsat tidigt i morse. Maken var snäll och bäddade, tog disken samt det mesta av det vi handlade på IKEA igår. Dock glömd han symaskinen då han tog tygerna med sig. Ingen mening för mig att ha maskinen här om jag inte har något att sy. Med andra ord tar jag med den när jag åker. Han bäddade också sängen samt reste upp den ena som sänggavel. Har en stor lyxig sak till sänggavel nu.


Det mesta är nu förberett för hemfärd i  morgon. Dock kan jag inte smita tidigt efter lunch då huvudkontoret har kallat till möte som varar till 17 enligt kallelsen. Har en tendens till att dra ut på tiden. Vill då ha allt klart, för hur det än är så tar det iaf nästan 2,5 timmar att köra. Det lär bli några timmar mellan lunch och nästa mål mat. Inte har jag orkat att ta mig till ICA heller och köpa något att äta på vägen. Ska se om jag kan lösa det i morgon. Men nu är det iaf dags att plocka ihop datorn och packa ner den.

2 kommentarer:

  1. Fint med brickorna så där, ska jag fundera på om jag kanske ska härma. Trevlig helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara härmasjälv stal jag idé från en kompis. Ha en bra helg du också!

      Radera