Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 18 februari 2015

Smärtsam dag

Vaknade och kände mig lite olustig men skam den som ger sig. Var lite seg men tog men iaf till jobbet. Dock blev dagen inte som jag tänkte mig. Runt 10 värkte vänstra axeln så jag höll på att bli tokig. Inte hjälpte värktabletter heller. Så runt halv ett gav jag upp och cyklade hem.


Överraskade maken när jag klev in genom dörren. Jag skulle ha ringt och han hade hämtat upp mig för en gemensam lunch. Han trodde att han inte hade hört telefonen. Men axeln gjorde ju ont och jag vill ju kunna cykla till jobbet i morgon så cykeln behövde följa med hem. Alltså cyklade jag.


Väl hemma och maken hade förstått att jag inte ens hade försökt att ringa, blev det en rundtur i lägenheten. Hade fått upp hyllan i hallen, en tavla flyttad, en annan uppsatt och min griffeltavla hade kommit upp på sin plats. Dock hade han inte hunnit med hyllan i köket. Men man kan ju inte få allt.


Blev en enklare lunch hemma i stället för ute som var tänkt. Dock blir jag en aning grinig när det gör tillräckligt ont för det. Och det gjorde det idag samt mer än så. Det blev en tur till IKEA efter även ha intagit lite värktabletter. Fyndet skulle ha 75% på PAX garderober. Dock endast på dem med djup 58cm och vi behöver djup 35cm. Blev inga garderober men väl tyg. Orkade inte mäta upp 15m som jag behövde. Köpte en rulle av ett mönstrat tyg samt en rulle med enfärgat. Var 25m i varje rulle och båda kostade 375:- ihop. Sen blev det lite småsaker som en matta till mitt badrum och ett par till huset.


Är man nu i Älmhult så blev det en tur på stora varuhuset och ytterligare en massa småsaker som födelsedagspresent till Tore - att vi behöver en till hans far först och det om en dryg vecka, veckband till gardinerna, större dricksglas och lite annat. Passade på att besöka lite fler varuhus utanför när vi ändå var där. Men axeln blev värre så det blev totalt 2 timmar i Älmhult innan vi åkte tillbaka. Köpte mig en färdigrätt till middag, hade för ont för att vilja försöka laga mat. Maken köpte mat som han fick laga själv.


Nu hoppas jag att värken går över till i morgon för att jag måste till jobbet har en massa möten som behöver bli avklarade och en del sysslor med deadline fredag. Ska dock passa på att spendera lite tid med maken. Han åker hem i morgon straxt efter att jag cyklar till jobbet. Slår ihop datorn nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar