Öland

Öland
Solnedgång

måndag 23 februari 2015

Så kan det också gå

Vaknade tidigare än jag tänkt mig. Bra då kommer man till jobbet tidigare. Men jag har för vana att lära nyheterna på nätet innan jag cyklar iväg. Det var bara det att jag fick inte igång internet och där försvann all extra tid. Fick dock ett mejl på jobbet som förklarade det hela. Vi har tele2 på jobbet som telefonoperatör. Samma som jag har till mitt privata internet. De har haft problem idag. = En lugn dag vad det gäller telefonsamtal på jobbet.


Hann med det jag behövde, skulle samt förbereda morgondagen. Vilket inte gör ont med tanke på den mesta tiden i morgon kommer att tillbringas på möten. Hoppas med andra ord på att vakna tidigare i morgon också. Kommer jag i säng i tid lär chansen dessutom att finnas. Jobbade en lite stund längre än vad jag egentligen hade behövt men det regnade och snöade om var annat. Att cykla i det vädret var inget som lockade.


Väl i lägenheten har det inte blivit så mycket gjort trots allt. Är nu klar med garderoberna i rummet. Har en trådback kvar i förrådet. Men jag tänkte inte på den när jag ställde in cykeln när jag kom fram. Och sen har jag inte orkat att ta ut cykeln för att komma åt trådbacken. Å andra sidan behöver jag egentligen inte den. Plockade i ordning lite i stora byrån i hallen också. Har nu 3 tomma lådor och de övriga kan lätt bli bara bli en.


I morgon ska jag ta ledigt från allt plock. Behöver komma på vad jag ska ha på hyllan i hallen och jag är tom på idéer. Behöver kolla vad jag har i förrådet här. Vet att jag har en del där som skulle kunna funka om jag så vill. Å andra sidan vet jag inte hur mycket jag orkar hålla på att plocka med när det ska städas. Ska kanske inte ha något där alls? Eller bara några få saker? Ska fundera på saken några dagar. Nu ska jag förbereda kläder osv inför morgondagen. Ska sova tidigt tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar