Öland

Öland
Solnedgång

lördag 13 juni 2015

Puh

Vilken dag. Var på bolaget inte långt efter att det hade öppnats. Någon som vet hur mycket 25 flaskor öl väger?? Tänker inte göra om detta inköp det närmaste året men fick beröm i kassan över både blandning och val. Alltid något med tanker på att jag inte dricker någon av dem.


Därefter var det ett väldans jagande efter en hink. Hade velat ha en i plåt som är vattentät men utan text. Det enda jag hittade stod det "Flower & Garden" på. Kanske inte helt rätt till detta tillfälle. Så den avstod jag ifrån. I plast ville jag inte ha. Fick bli en back där det tom var ditmålat beer. Om nu någon skulle missa vad sm står på flaskorna.


Därefter till ICA för att mat så vi klarar oss i helgen. Lär nog klara oss några dagar in i nästa vecka också för den delen. Middagen idag blev grillat med sallad. Och kunde avnjutas ute i det fria. Blev över också. Behöver bara skära till sallad i morgon så räcker det då också. Blev till några lunchlådor också. Ska bara fundera på om det räcker med sallad då eller om jag ska koka lite ris till dem.


Har inte rensat ibland mina syrener för det gjorde maken medan jag var iväg. Eller han lämnade några men då var det för varmt för att göra något vettigt ute. Sitta ute och fika med grannarna under ett parasoll var det dock behagligt att göra. Skulle ha åkt en runda till Borgholm egentligen. Får se om jag kommer iväg i morgon. Corvette helg där. Men det var inte så många där i fm när jag var där. Men de ska tydligen vara där i morgon också.


Nu är dock klockan mycket och jag behöver sömn också. Har mycket att göra i morgon också. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar