Öland

Öland
Solnedgång

lördag 13 juni 2015

En hyfsat bra fredag.

Det var så bra att jag inte ens hann in hit. Var på jobbet som vanligt men kunde gå hem inom en timme efter lunch. Eller gå och gå, jag cyklade som vanligt fast fick göra det långsammare än vanligt och utan jacka. Solen sken och det var väldigt varmt och behagligt.

Maken hade ett möte som skulle ha slutat klockan 14. Därefter var tanken att han skulle skynda sig hem och plocka upp mig så vi kunde åka till Fårbo. Hmm mötet slutade typ kvart över tre. Men han kom hem till slut och vi kom iväg. Dock hann jag ta en promenad i Alvesta. Hämtade lite pengar och "råkade" hitta en ljuslykta som jag gillade. Den "råkade" visst följa med hem efter att ha hamnat i en låda.


Bror min var inte hemma när vi kom men resten av den familjen. (Han var och blev vaccinerad mot TBE och kände sig lite liten när han kom.) När väl Musse och Elsa hade fått det mest akuta gos behovet tillfredsställt så kunde vi hälsa på resten. Emil vilade dock. Varit en intensiv dag med skolavslutning och firande av mamma som hade fyllt i onsdags. (Hon fick ett presentkort som min andra bror, syster och föräldrar hade lagt ihop till. Hon ville ha en rosa köksmaskin.)


Klockan hann bli rätt mycket innan vi väl var där så vi kunde inte stanna mycket mer än ett par timmar. Hundarna såg till att bli mer kliade bakom öronen, Emil fick en slant till cirkusen han skulle på idag. Och vi övriga hann att prata en del. Sen fick vi åka till huset. Bilen var full med prylar från IKEA så väl framme, bilen urplockad och det viktigaste uppackat så var klockan 22 och jag helt slut.


Lika fint väder idag som det varit några dagar nu. Jag behöver åka in till Borgholm och handla, jag bör rensa bort det värsta gräset mellan mina syrener och så vill jag börja montera ihop garderoberna. Maken vill måla så vi har en fullsmockad dag framför oss. Vi ska grilla ikväll också är tanken. Få se om vi får gäster eller ej men det upptäcker vi. Lika bra att sätta igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar