Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 2 juni 2015

Det blev lite i lördags också.

Även om Ni inte har sett något fick vi lite gjort i lördags. Jag ville ju bli av med allt gräs och ogräs runt mina fjärilsbuskar. Enklast är att manuellt rensa bort allt runt buskarna, lägga tidningspapper och sedan ovanpå pappret lägga täckbark. Vi började helgen innan men han bara den långa sträckan. I helgen var det dags för den korta. Vi fick tom två säcka täckbark över som vi sedan hällde ovanpå den redan ditlagda. Slipper fundera på vart vi ska lägga den. Nu ska vi bara behöva fylla på till hösten om den är så bra som det står på den att den är. Vilket jag hoppas för rensa ogräs är ingen höjdare. Så här såg det ut och blev:






Enda skillnaden är att från det att jag tog korten är att mina glaskulor nu är mer utspridda. Nu hoppas jag bara att de får vara kvar och inte får fötter för då blir jag ledsen.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Fast egentligen är det inte kulor utan glas som aldrig blev utblåst till något.// PJAK

      Radera