Öland

Öland
Solnedgång

söndag 14 juni 2015

Lång dag

Haft en dag där man vaknade trött. Fast det ä mitt eget fel. Man behöver inte tvätta fram till midnatt bara för att man vill ha det gjort. Å andra sidan var allt torrt och klart i morse. Och det var inte dumt. Hade tydligen regnat i natt. Då jag impregnerade förtälten för ett par veckor fick jag nu bevis för att det var tillräckligt bra gjort.


Försökt att få ordning på det mesta idag men det känns som allt bara for omkring. Blommorna blev dock vattnade, en massa som ska till återvinning alt. brännas blev utburet till garaget. Förberett en del inför ledigheten har jag också fått gjort. Varmt har det varit och jag har känt mig mer eller mindre kokt och törstig. Har därmed investerat i en massa dryck i form av Loka. Maken fick ju ett dussin öl igår. Även om en sort var fel men den går nog ner eller får han väl bjuda bort de flaskorna.


Blev en hyfsat full bil till lägenheten idag. Fast då bara min lilla bil. Tömde skostället och tog det med mig. Fast jag har inte installerat det än men det får bli i morgon eller så. (Skall dock ta mattorna i hallen här i lägenheten med mig till huset och förtältet.) Så nu är det dags att lägga sig. Håller på att bli förkyld och det har jag inte riktigt tid med än. Kanske kan sova bort den? God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar