Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 24 juni 2015

Ändrade uppgifter

Var lat idag och tog bilen till jobbet. Tur det för maken missade tåget hem så jag fick köra och hämta honom. Vi har bråda dagar på jobbet och en deadline på fredag som måste klaras av. Lite panik i leden för det såg ut att vara mycket kvar att göra på min avdelning. Efter lite rådande och en del kommunikation visade det sig att det mesta fanns. Bara uppdelat på flera personer som tydligen inte hade pratat med varandra.


I morgon är planen att skippa en del möten och se till att färdigställa en del rapporter till fredag. Blir bra med nya arbetsuppgifter from måndag. Ok precis som när man byter produkter så kommer det att vara en period med utfasning av nuvarande och infasning med det nya.


Efter jobbet idag skulle vi ha handlat färg i Växjö men butiken hade ingen kvar av den nyans vi ville ha. Får hoppas att den finns i Nybro på fredag. Annars vet i katten hur vi ska göra. Måla vitt i stället för grått? Köpa stort spann vit färg och liten burk med svart och försöka blanda själva? Inte så sugen på det. Men även här kan man bli tvungen att ändra sig. Fast då låter jag maken sköta blandande för det är ingen uppgift för mig.


Fick iväg en kartong med div pryttlar till dottern. Bara 9 kg och lite mer yta i lådorna. Nu är det mesta till henne uppskickat. Bara hennes födelsedagspresent kvar men den får hon när hon kommer ner. Vilket är om 2 veckor i morgon. Ev kommer hon utan hund i år men det ska nog gå det också. Sambon får dock följa med. De kommer dessutom att stanna i två veckor. Om nu inte den ev hundvakten får för sig något annat. Fast då blir jag sur. För då hade det varit bättre om vovve får följa med.


Fast nästa uppgift idag är att borsta tänderna för att kunna lägga mig sedan. Är trött fast jag senast nätterna har kunnat sova ända tills bara några minuter innan klockan har ringt. Önskar God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar