Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 3 november 2011

En dag kvar att jobba denna veckan

Och jag är trött som en liten bil med för stor husvagn bakom sig i en uppförsbacke. Har hunnit med betydligt mera än jag trodde så här långt denna veckan  Har tom hunnit med att hitta ett grått hårstrå ibland allt det andra? Är det ett tecken på att jag nu börjar bli förståndigare??





Har hunnit med ett leverantörsbesök i Danmark denna veckan. Molnen var väldigt låga kan jag tala om. Dock sken solen sken vackert när man väl kom över dem. Flög obehindrat fram och tillbaka. Värre var det för kollegan som skulle ha besökt mig i dag. Skulle ha flugit från flygplatsen där planet landade utan framhjul. Det planet står fortfarande kvar och blockera.




Har hunnit att hitta lite julklappar också. Har inte många att köpa och av de som ska köpas in är redan tre klara samt en födelsedagspresent. Tösen som fyller på julaftonen brukar få en present mitt i sommaren också. Kan inte vara roligt att både fylla år och fira jul samma dag.
Dock skall en del till inhandlas men maken vill gärna vara med och välja. Men så länge jag håller mig till praktiska och nyttiga presenter får jag handla själv.


Har hittat lite tomtar i Danmark. Köpte dock bara två mindre. Den finaste lät jag bli att köpa. Orsaken? Tja har väl en så där 899 Danska kronors orsaker till att låta bli. Hade inte ens kunnat få den med hem hel. Och det är nog egentligen den största orsaken även priset inte hjälpte till att övertala mig att köpa. Fick med mig en del godis från Danmark. Är Ni tillräckligt många här som är intresserade av att jag ska lotta ut lite? Mellan 175 gram och nästan ett halvt kilo i påsarna.

4 kommentarer:

  1. Har också börjat fundera på julklappar men har inte kommit längre än att börja fundera på det. En tomte för 899 danska kronor låter lite för dyrt

    SvaraRadera
  2. Du är rolig du! Som en lite bil med en för stor husvagn i en uppförsbacke... Haha. Ja, jag tänker fortsätta blogga om det som faller mig in. Annars blir det svårt. Hoppas att du har det så bra du kan. Vila dig nu i helgen!

    // Yenn

    SvaraRadera
  3. Det var så god mat så det fick jag i mig :)
    Självklart är det tecken på ökat förstånd.
    Ha en trevlig helg :)

    SvaraRadera