Öland

Öland
Solnedgång

söndag 13 november 2011

Hela havet stormar! Eller maken kommer inte under sängen.




Igår skulle vi bära ner sängarna och tömma det sista från vårt sovrum. Det gick fort och smidigt att bära ner det som skulle och övriga prylar och möbler hamnade någon annanstans. Det flöt på bra tills maken skulle montera ihop sängarna. Man vill ju inte hamna på golvet emellan dem.......
 
På med rena vita madrasskydd. Maken skulle ta huvudänden. Själv satte jag ihop dem i fot änden. Min ände var klar på någon minut. Och det trots att jag saknar styrka i handlederna för tillfället. Men för maken gick det sämre......
 
Han fick för sig att han skulle ligga under sängarna och montera ihop dem. Det hade kanske funkat när han var storlek medium eller något. Dock inte nu. Tja Ni kan ju själva se hur det såg ut. Själv skrattade jag så jag fick ont i käkarna. Men till slut talade jag om att man kunde montera ihop dem utan att vara under sängarna. Det tom är lättare att göra det när man INTE är under dem......
 
Nu ska jag nog kolla hur det går med spacklandet...... Om jag kan sluta skratta vill säga.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar