Öland

Öland
Solnedgång

söndag 13 november 2011

Trevligt besök av Spisarn.




I onsdags efter jobbet fick jag besök. Hade lite ångerst över vad jag skulle bjuda på och om jag skulle hinna hem i tid. Hem i tid hann jag. Och då spisen är en vänlig själ ville hon bara ha en kopp te med detsamma. Så vi kunde efter lite te ta oss en promenad.
 
Vi var nog ute i i drygt 1,5 timma. Dock var garnaffären stängd. Annars hade vi nog varit ute någon timme till! Men vi hittade både mat och fika. Fast fikat åt vi bara för att vi skulle. Var rätt mätta av maten. Grillad kyckling och grov baguette med frön i.
 
Spisen och jag brukar byta prylar med varandra. Så även denna gång. Hon fick garn och jag raggsockar. Tycker jag är ett mycket bra byte då jag inte tål ull men älskar raggsockar i detta material. Funkar ju med andra strumpor under. 
 
Vi pratade och pratade. Vi stickade och stickade. Vips var klockan drygt 22,00 och hon var tvungen att åka. Å andra sidan skulle jag ju jobba dagen efter så det var kanske lika bra?? Nåja. Vi kommer nog att hälsa på varandra fler gånger! 
 
Tack för besöket denna gång!!

2 kommentarer: