Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 24 november 2011

Bulgarien från bilfönstret.

Har ju glömt att tala om att jag har varit i Bulgarien. Förvisso i jobb och förvisso startade vi i mörker och slutade i mörker. Var fint väder men en massa minusgrader när jag var där.





När vi slutade "tidigt" så var det så här ljust. Fast bilden är tagen 2 timmar innan vi åkte. Så det var alltså beckmörkt......

Denna bilden togs på morgon samma dag vi åkte hem på eftermiddagen. Var lite sena då de inte var speciellt snabba i utcheckningen. Övriga bilder är tagna från bilfönstret när vi körde. Hade ingen tid över för att stanna och ta lite bilder.

Som Ni ser så var jag inte vid någon beach utan i bergen någonstans mot gränsen till Grekland. Tyvärr hann jag inte fotografera Apollon eller vad den grekiska guden heter. En enorm staty längs vägen uppe på en kulle.





Det är vid sådana här tillfällen saknar jag MN. Deras fotoalbum var lite bättre när man ville visa bilder.

Man höll fortfarande på att skörda vindruvor. Mycket grappa var det som gällde. Valde att skicka min med kollegan. Hade inget att checka in flaskan medan kollegan hade det. Dessutom måste jag erkänna att vatten är godare.


2 kommentarer: