Öland

Öland
Solnedgång

söndag 20 november 2011

Då var Maria Nova historia

Nu har jag fått de inlägg på MN sparade som jag ville ha kvar. En del hamnade här och många har hamnat i min dator. Av de som hamnade i datorn kommer de kanske hit så småningom. Men 80% kastade jag bara rätt av och kommer aldrig mer igen





Egentligen hade jag behövt förbereda lite inför nästa helg och första advent. Kommer att att vara bortrest 3 dagar och på fredag åker vi till stugan. Jag hoppas hinna med julmarknaden på Kalmar slott. Måste komma ihåg att lämna mammas födelsedagspresent också. Men det är ju första advent nästa söndag. frågan är om det blir en eller två nätter i stugan. Troligen bara en och jag hoppas maken kommer ihåg att ringa grannhuset för att be dem slå på värmen




Kanske skulle springa ner och hämta adventsljusstakarna för att se vilka som kom hit. Har två kartonger men vet inte om jag fick med den som innehöll de jag hade i huset eller om det var den med innehållet jag hade i lägenheten... Hade kanske varit bra att veta innan vi besöker Öland och förrådet? För då kan jag ju få mer med mig. En kartong med tomtar ska med. Eller kartong och kartonger, det blir en trälåda iaf.

Vill ha en krans på dörren. Hittat några stycken som tom maken tycker om. Men vi har glömt att kolla om vi kan hänga något på dörren. Å andra sidan finns det en hylla för tidningen jämte dörren och vi har ju ingen tidning. Skulle det funka att använda den tro? får nog gå ut och undersöka saken. På återseende!

3 kommentarer:

  1. Lite vemodigt är det att veta att marianova snart går i graven men en ny start på nytt ställe kan nog vara nyttigt. Jag får nog också ta och leta efter adventsljusstakar

    SvaraRadera
  2. Är också klar med MN, men det känns bedrövligt. Gott att de flesta finns på olika bloggar och FB.

    SvaraRadera
  3. Tycker det känns roligt med allt nytt som kommit efter MN, det var trist på slutet med all spam och annat som inte fungerade

    SvaraRadera