Öland

Öland
Solnedgång

söndag 13 november 2011

När tiden är knapp och man verkligen hade velat se något.


Jag bodde två nätter i Fukuyama. I ett betydligt mindre och oansedligare rum än jag hade gjort i Thailand. I Japan bygger man på höjden och man kan se långt från hotellrummet. Första eftermiddagen när jag hade haft en halvtimme över missade jag det.
 
Jag tittade aldrig ut genom fönstret. Glimtade bara och såg bara järnvägsstationen. Hade jag bara höjt blicken några grader hade jag sett.......
 
Om man i förväg är tvungen att stiga upp 06,00 och har dagar som slutar runt 21,30. Är man rätt trött på morgonen. För andra dagen hann vi bara inte. Jag hade ju dessutom bara fått några timmars sömn på flyget med motionsrunda i Shanghai.....
 
Jag hade dock planerat att stiga upp redan 05,00 för att få en timme till att titta, vandra och fotografera. Men blev väckt av telefonen straxt efter 01,00..... Somnade om straxt före 04,00. Jag orkade inte upp 05,00.
 
Det enda jag fick var bilder genom ett inte allt för rent fönster. (Som dessutom inte var öppningsbart. Lustigt det var ju "bara" 15-e våningen.) Men bilderna Ni ser är de ända jag fick..... Om jag någonsin kommer till dessa trakter ska jag planera in minst 2 timmar till att besöka detta Japanska slott......
 
Det var ett slott med trädgård. Det såg så lugnt och harmoniskt ut. Skulle nog ha behövt ett par timmar där. Nu fick jag nöja mig med att ta några korta rundor i massagefåtöljen som stod på rummet istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar