Öland

Öland
Solnedgång

söndag 27 november 2011

Usch då!

Ute blåser det som katten. Efter ett underbart väder igår är det desto blåsigare och otrevligare idag. Gårdagen tillbringades på Kalmar Slott och dess julmarknad. Massor av fint hittades men till mig följde bara lite mat och en tomte med. Hittade dock en julklapp och en födelsedagspresent. Den sistnämnda ska överlämnas på onsdag eller torsdag så innan dess kan jag inte tala om vad det är.

Hann runt IKEA också och jag fick min sista glashylla till Billy. Nu har jag åter igen en tom hylla som kan fyllas. Då maken var med så passade vi på att kolla in skohylla och hatthylla. Nu funderar vi på vad vi egentligen vill ha och var vi ska ha den. Maken köpte sig LED belysning. Jag fick med mig två ramar och en nalle. Vad annars?? Dock inga värmeljus då jag har några hundra redan och jag inte hinner elda så mycket. Funderar på om jag ska ta hit min "finservis". Jag gillar att använda den och kan fira det mest oväntade. Kaffeservisen vore också kul att ha här.

Har hunnit att investera i en ny kylplatta till min laptop. Den förra var för liten och hade nu givit upp. Billigare att skaffa kylplatta än det är att köpa ny laptop. Gillar den jag har just nu och hoppas kunna ha den kvar några år till. Sedan får vi se. Så länge det bara är kylningen det hänger på så ska det väl gå, eller?


Väskorna är packade för en tripp till Turku. Får någon extra timme över i morgonkväll. Undrar om man kan hitta någon julklapp? Lite finsk lakrits kanske? Eller något Mumin liknande? En tomte kanske? För så långt kan det väl inte vara till honom? Nåväl, ska ta mig dit också. Som det blåser just nu kan det bli ett litet äventyr.





Nu skall dock tänder borstas, blommor vattnas och ytterligare en adventljusstake plockas upp? 3 till ska hängas upp. Råkade dock att ta sönder en favorit. Frågan är man det finns reservdelar eller om jag måste köpa en helt ny? Nåja det får jag lösa i slutet på nästa vecka. Ha det gott till nästa gång!!

4 kommentarer:

  1. hejsan =)
    du blev dragen i tävlingen "vill du synas"
    http://shapeful.blogg.se/2011/november/glomsk-vill-du-synas.html

    SvaraRadera
  2. Du vet väl att Mumintrollen är utrotningshotade nu när de kommit på att Keso är muminfärs och mozzarella är skivad mumin eller vad det nu var det stod... ;D

    SvaraRadera
  3. Så här stod det som Mumintroll som mat: http://www.goodbadgirl.se/?p=5994

    SvaraRadera