Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 24 november 2011

När jag går på ishockey för första gången

Blev bjuden på hockey. Var och såg HV71 mot Modo.

Dock var första perioden rena öken, hände inget alls. Utom när Modo blixtrade till och gjorde mål. Men hela den actionen var över på mindre än två minuter. Sedan var det 18 tråkiga minuter kvar.......


När det blev för mycket action runt HV's mål så kan man ju alltid stänga till målet på detta vis. Dock gillade inte domaren detta sätt något vidare......


Tekningar var det gott om. Icing också. Och jag gillar inte ens icing på muffins eller cupcakes...


Lite mer gruff blev det dock i 3-dje perioden. Dock var det bara Modo som fick spelare utvisade....






Modo vann. Och med de två första perioderna i minne så var det rättvist. Jisses så snälla och försynta HV var. Fast i tredje perioden var det faktiskt HV som var vassast. Synd bara att de behövde 2 perioder att värma upp på när en match bara innehåller tre.......




Dock plockade jag undan min kamera när det var 3,5 minuter kvar. Då blixtra HV till och gör ytterligare ett mål. Då var det tre minuter kvar. Och tror Ni inte att Modo slänger in ett till när det återstår en minut?? Hmmm. Lär inte bli fler matcher för mig. Tror jag föredrar mer action......

4 kommentarer:

  1. Jag har heller inte förstått mig på hocky, eller bandy eller fotboll för den delen. Jag har bara varit på en fotbollsmatch i hela mitt liv. Det var 1972. Hade flyttat från Uppsala till Södermalm i Stockholm och såg Sirius möta Hammarby. Det gav inte heller mersmak. Jag tror att Hammarby vann.

    SvaraRadera
  2. Men en gång är det väl kul som upplevelse!

    SvaraRadera
  3. Hellre hockey än fotboll. Fast jag hade nog föredragit NHL, det händer mer på isen på deras matcher.

    SvaraRadera