Öland

Öland
Solnedgång

fredag 18 november 2011

Tillväxten på Bre gott fabriken är säkrad!

Syrrans sambo har djur. Närmare bestämt kor. Finns det något sötare än små kalvar??  Eller något som är godare än halvljummen råmjölkspannkaka med nästan tinade jordgubbar?? Inte i min värld. Iaf inte förra söndagen efter att ha lämnat Emma.
 
Det är inte bara Alpen som besöker hög tekniska djurstall.
http://marianova.com/users/alpen1/blog/n...
 
Fast att jag besökte dessa djur en helt anonym söndag hittade jag minst två personer som gick runt och pratade lite med både kossor och kalvar. (Det var för den kalv som föddes dagen innan jag gick ut.) Alpen, det finns de bönder som trots total dataövervakning ändå är ute och stör sina kreatur i både tid och otid. Flört
 
Men är de inte bedårande söta? Fast jag är glad att jag inte har det som yrke........ För hur skulle jag klara av att skicka kalva på slakt bara för att man inte kan ha för många tjurar? Eller skicka gamla trogna Rosa för att hon är för gammal att ge tillräckligt med mjölk och lagårn är full? Nope det är bättre andra håller på med detta.
 
Dock blev det några bilder till Er som inte kan smita in i en lagård idag. Er andra också för den delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar