Öland

Öland
Solnedgång

lördag 21 maj 2016

Sova, vad är det.

Kom hem runt 01 igår eller mer exakt i natt. Skulle sova tills jag vaknade eller iaf helst inte senare än väckarklockan ringde. Den satte jag för säkerhets skull på 9,45. Jodå jag var vaken 08,02 men bestämde mig för att jag var för trött för att stiga upp. Skulle bara vila en stund till. Hmm väckarklockan ringde och jag tyckte den var du! Nåja, jag var uppe och färdig en halvtimme senare.


Efter en del pulande blev det en tur till Borgholm. Varit motorns dag där idag men mer om det i ett eget inlägg när jag har fått över bilderna. Som jag tog med en redan full kamera. Eller hur man ska uttrycka det när minneskortet redan är fullt med bilder. Blev hemkörd och maken skulle bara åka en runda om komma tillbaka. Jag hade lovat att klippa gräs under tiden. Skulle dock bara klippa tills han kom tillbaka och avlöste mig. Hmmm han kom när merparten var klippt. Bara lite kvar. Tror han väntade med flit.


Fick oväntat besök från tidigare kollega med fru. De hade även vovve med. Knackade på dörren och där stod de. (Nedrans tur vi alltid har Gevalia hemma,för oväntat besök....) De skulle egentligen kolla om vi visste var maken och jag bodde. Riktigt trevligt måste jag säga. Fick dock inte bjuda på mat denna gång. Får hoppas att de hittar hit fler gånger nu när de vet var vi bor. Efter detta besök fortsatte maken att klippa gräset. Han fick dock fylla på bensin för jag hade tömt tanken. Han har sparat lite till i morgon.


Sen var det åter en tur till Borgholm för att titta på bilar. Var där dock inte så länge. Kameran hade urladdat batteri och telefonen var fortfarande full. Lurade den dock med att ladda upp bilbilderna till albumet på facebook. Kunde ta ca 10 sen fick jag ladda upp och radera. Det gick men man missade en del fina bilar. Tur man ska till Hässleholm (om inte oförutsett inträffar) nästa helg. Då ska jag ha alla batterierna laddade och dessutom dubbla minneskort. Allt för att kunna fota så mycket jag bara orkar.


Nu ska jag dock lägga mig. Har fortfarande inte ätit mer än frukost och fika. Ingen bra idé men får försöka fixa till det i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar