Öland

Öland
Solnedgång

lördag 14 maj 2016

En annan typ av dag

Tröttare än trött steg jag upp i morse. Hade lovat maken att vara uppe till halv tio idag. Så givetvis var jag klar då och helt slut. Annars kan jag vakna redan före 07 och vara pigg. Elektrikern skulle komma. Åkte ner till Borgholm och handlade lite mat eller iaf en väl packad pappåse. Tung var den också men det gick hela vägen till jag var i köket och skulle packa upp. Då gick botten sönder. Men innan jag hann hem så passerade jag förrådet. Fyllde resten med bilen med verktyg och trädgårdsredskap. Elektrikern hade för övrigt glömt oss.


Maken körde sönder åkgräsklipparen så det blev en tur till Borgholm igen, för att dra vidare till Ölands skogsby för att sluta i Kalmar. Men där hade de en gräsklippare som dög till maken. Han kommer att försöka laga åkgräsklipparen men behöver en annan under tiden. En som man får gå väldigt mycket med för att få hela gräsmattan klippt. På vägen hem ringde elektrikern och undrade om vi var hemma. Det skulle vi vara till han kom.


Lördagsstöket är fixat och söndagsmiddagen förberedd. Fuskar denna helg och har tagit upp färdiglagat från frysen där bara grönsaker och ev lite ris till mig behöver fixas. Försöker tömma frysen igen. Lyckas aldrig helt. Brukar finnas en massa bra erbjudande lagom till jag påbörjar detta. Och dem är det synd att missa.


Fick inte riktigt ihop stegen igår så dem har jag tagit igen idag med råge. Redan gjort mer än 20 000 extra steg denna veckan och morgondagen är inte påbörjad. Kan kanske få ihop mer än jag gjorde i januari? Fast då behöver jag komma upp i morgon. Lika bra att försöka sova lite. Fortfarande trött även om jag sov i bilen med maken körde runt och letade gräsklippare. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar