Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 5 maj 2016

Totalt slut

Det var jag igår och somnade ifrån det sena inlägget. Upp efter några timmars sömn för en arbetsdag med möten från start till slut. Ok jag åkte hem efter sista mötet innan någon hann upptäcka det. Eller åkte och åkte jag gick som vanligt. Och klockan hann bli väl15,30 närmare 16 innan jag kom iväg. Maken körde men hade inte kunnat sluta mycket tidigare heller så han fick ta och bära ut väskorna och ta hand om disken under tiden jag gick hem. (Klarade därmed av gårdagens steg utan att behöva ta en promenad på kvällen.)


Höll mig nästan vaken hela vägen till andra sidan av Växjö. Brukar sova innan rödljusen i Alvesta annars. Bara så Ni vet så är inte rondeller något roligt när man ska stå i halv timmes kö för att komma igenom dem. Ok överdrev en aning men 20 min då. Eller så skulle Växjö kompensera för att det nästan inte var någon alls i Kalmar för vi var sena? Där var det dock stopp på grund av en olycka. Straxt före avfarten till Smedby.


Ett snabbt stopp för det nödvändigaste blev det också. Väl hemma hade jag fått post Skickade i väg en målarbok förra veckan. En som jag bara hade liggande och låg lågt ner på listan av dem jag vill måla i. Fick en bild med trisslott! Det var inget jag hade förväntat mig men så nice att få! Tack än en gång om du har vägarna förbi. Låg också ett brev med lite pennor så idag ska jag försöka hinna måla lite innan jag lägger mig.


Vi var även inbjudna till grannen för att fira. Dock var klockan hyfsat mycket så redan 21 tackade jag för mig och gick hem. Var trött. En liten stund blev det vid datorn men jag sov rekord tidigt för att vara denna vecka. Idag har vi en ny dag då solen skiner och fåglarna kvittrar. Bådar för en bra dag. Kanske bäst att ta till vara på den? På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar