Öland

Öland
Solnedgång

söndag 8 maj 2016

Vilken dag!

Vaknade en timma före väckarklockan och fick stänga av den. Tyckte dock att det var lite synd att vara vaken själv så efter någon timma väckte jag maken. Vi var alltså uppe, påklädda och igång innan väckarklockan ringde. Hade tom hunnit äta frukost och vara en snabbis på nätet. Hann dock inte vattna blommorna klart innan. Men det beror på att jag fick för mig att fönstret i sovrummet behövde putsas. Började och lät maken fortsätta. Blir bättre då. Satte upp lite fåglar i fönstret och hoppas de ska hålla borta småfåglarna. Helst den som knackar på rutan varje morgon. Fast idag var jag uppe och väntade på den.


Efter att samtliga blommor hade fått vatten blev det en promenad till förrådet för att hämta lite verktyg. Numera går vi igenom området och behöver inte gå så långt längs vägen. Betydligt trevligare. Blev lite ommöblering i hall/köket. Bilder kommer en annan dag. När klockan inte är så mycket och jag har hunnit flytta över bilderna till datorn.


En tur till Borgholm. Gick längs hamnen och Storgatan fram och tillbaka. Hämtade lite målarböcker som jag hade beställt. Maken blev akut hungrig och bjöd på mat hos Haket. Tiggde till mig efterrätt på  Ölandsglass. Det var ingen bra idé för jisses så mätt jag blev. En tur till ÖK på vägen hem hann vi också med. Skulle inte ha något men hittade tre vagnar att ställa krukor på så nu har blommorna i söderfönstret flyttat ner ett snäpp och vi kan åter igen dra för solskydden.


Blev en runda i solstolen för min del medan maken smet in till grannen en stund. Jag somnade nästan i solstolen innan han kom tillbaka. Igång med diskmaskinen och lite vila innan vi tog en promenad för att få röra oss lite. Blev dock ingen runda i skogen. Den får jag ta nästa helg. Väl tillbaka blev det till att packa innan diskmaskinen var klar. När väl disken var torkad och inställd kunde vi packa in i bilen och åka.


Vi tyckte det var lugnt men vi hade kunnat väntat en timme till lite drygt. Det blev tvärstopp i Glömminge. Fram dit märktes ingenting utan trafiken flöt på riktigt bra. Dock hittar man numera lite på Öland så vi vände och åkte över till östra vägen och tog den ner till Färjestaden. Gick inte mycket fortare men det rullade iaf nästan hela tiden. När vi var på nerfarten av högbrodelen mötte vi räddningstjänsten. En trafikolycka som stoppade trafiken i båda riktningarna i en timme.... Först ute på E22 kunde vi köra nästan som vanligt. Lite lägre hastighet fram till Karlsro rondellen. 


Var framme 1,5 timme senare än vanligt. Har hunnit packa upp och ska nu försöka komma till ro och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar