Öland

Öland
Solnedgång

måndag 30 maj 2016

Fixade första dagen

Denna veckan alltså. Jag kom upp men inte så jag hann gå till jobbet. Men jag hann dit, jag kom iväg och blandade bara ihop huvudkontoret med produktion. Men efter ett telefonsamtal fixade vi det också. Låg efter till lunch men hade skrapat ordentligt på ytan. Hoppas jag iaf. Hade svar på de första delarna iaf. Blev en lunch och upptäckte att det var väldans varmt. 27° och en varm vind. För det blåste ganska mycket i närheten utkanten av Halmstad.


Allt tog längre tid än planerat så de fick en avrapportering av det jag hittade men inget skriftligt. Det få jag göra på flyget i morgon. Jag hade dock hunnit tillbaka, tankat, lämnat in det som inte skulle med på kontoret och stod utanför och väntade på maken några minuter efter 18. Var ju tvungna att hinna till Växjö och handla innan allt stängde. Kan konstatera att vi var effektiva. En timme senare var vi klara på väg hem.


Blev ett kort stopp i andra änden. Visade sig att Ebba är duktig på inkallning när man låter lite rolig. Hon kom som ett skott. En gång var hon bara tvungen att testa men kom gjorde hon och godis fick hon.Stannade inte länge, Var tvungen att komma hem. Äta lite och packa väskan inför morgondagen. Detta är nu gjort. Tror jag har förberett allt. Bara att stiga upp, duscha, ta på mig och sedan gå.


Har hunnit med att handla lite nödmat. Åker tidigt, har ev en liten stund för lunch på Kastrup, ett snabbt stopp för byta av plan i Munchen och landar rätt sen efter middag i Wien för att åka ett par timmar ut ifrån. Kommer att vara sent på hotellet och är inte säker på att jag känner för att klura ut vad jag ska äta då och framförallt vart jag kan göra det. Hoppas hinna köpa något lätt medtagbart på flygplatsen i Wien. Men får ingen chans så har jag iaf lite knäcke.

Nu sova. God natt.

2 kommentarer:

  1. Vänta lite nu, vem är Ebba?? har ni skaffat hund?

    SvaraRadera
    Svar
    1. O nej, kompisens hund men det bryr varken Ebba eller jag oss så mycket om. Vi gillar varandra ändå :)

      Radera