Öland

Öland
Solnedgång

måndag 16 maj 2016

Gick nästan

Regnade inte i morse så jag gick till jobbet. Jo de hade lovat regn men det regnade inte så jag tog varken regncapen eller paraply med mig. Behöver jag tala om att det öste ner när jag skulle gå hem? Hade dock vid något tillfälle glömt ett paraply, det stod så snällt i hörnan och väntade på mig. Kom hem utan att bli blöt.


Väl hemma bytte jag till regncapen och hämtade maken. Tog bilen till Växjö. Behövde handla lite både här och där. Tror vi fick med allt från Apoteket, Maxi, Gerda's osv. Avslutade med en Subway. Vi missade dock K-rauta men jag tror inte vi glömde handla något vi verkligen behövde. Sen körde vi raka vägen till andra änden.


Ebba blir som alltid väldigt glad att se oss. Fast det är lite jobbigt när både jag och maken kommer samtidigt för vem ska hon välja? Fast jag brukar muta lite så jag vinner. Det blev dock inget bygga av idag. Regnar ju och det är taket som är nästa steg. Planen är att ha taket på plats innan veckan är slut. Får se vad vädret tycker om det.


Nu är det sova som gäller. Tillåter vädret blir det en lång dag i morgon. Annars en ok dag. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar