Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 25 maj 2016

Då var det dags igen

Det är maj. Och fast det har varit en långsam vår har sista veckan varit väl bra. För nu kom stämband och halsen på att det var maj. De har helt enkelt packat ihop och tagit semester eller något. Väldigt bra med en massa leverantörsbesök, telefonkonferenser och interna revisioner att utföra. Nåja, har fått sätta in en del kollegor så de kan prata för mig och operatörerna på jobbet har snällt funnit sig i att jag har snokat själv och bara ställt lite frågor. De har dessutom varit snälla och visat mer än jag har frågat efter och därmed har jag sluppit att efterfråga det.


Idag var det heller inte lika varmt och skönt som det varit innan. Tog faktiskt på mig kappan när vi skulle gå till kompisarna. Maken fick dessutom rätt. Det blev regn ikväll men de hade hunnit få upp nästan all papp och det som fortfarande saknade papp hann de få presenning på under tiden det regnade. Saknade bara en våd eller två. Under tiden fixade de med något under taket som också skulle göras. Själv satt jag på insidan och gjorde inte mycket alls.


Har precis kommit hem och jag ska försöka komma på vad jag ska ha på mig i morgon. Ska till Ulricehamn. Så är det kläder för 6° eller 26° man ska ha på sig? Nåja får hoppas maken läser detta och ringer mig när han går till tåget och talar om vad som gäller här. Jacka eller ej, långa byxor eller ej. Nope behöver sova också. Lika bra att göra det sista så det blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar