Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 3 maj 2016

Ytterligare en lång dag som blir längre

Upp tidigt och iväg en aning senare till jobbet. Var dock i tid till det första mötet. Sen var det möten nästan hela dagen. Enda pauserna var när jag hade blivit klar med två tidigare än beräknat. En fördel med att ha deltagare som har bråttom ut till produktion igen. Var klara en dryg halvtimme tidigare både gångerna. Värdefull tid idag.


Kom iaf hem efter att ha gjort mina timmar. Igår hade jag mina shape up men det var väl varmt om fötterna så idag hade jag mina tunnare skor. En aning väl tunn sula men det får duga för de är inte så varma. Vågade dock inte avstå från jackan. Hem bars den dock över armen. Inte riktigt lika varmt i kväll som det var igår men mer behagligt. Håller tummarna att det blir liknande väder i morgon då jag redan har tackat nej till skjuts till jobbet.


Väl hemma hann jag smita iväg till Pressbyrån och köpa en trisslott. Blev visst en målartidning också. Var halva priset på dem idag. Var något med att fira fri press. Har tittat på den några gånger men inte kunnat bestämma mig om jag ville ha eller ej. Kom lagom hem till maken kom. In och plocka lite innan vi vandrade till andra änden och hälsade på Ebba. Maken hjälper Ebbas husse och jag under håller matte. Lagom besvärligt för mig. Kommer ett eget inlägg endera dagen.


Kom hem för en liten stund sedan. Måste dock sitta upp en liten stund till. Hade glömt att ladda mitt armband. Kom dock ihåg det innan den glömmer att räkna och hålla koll på mig. Har redan packat smutstvätten och en del annat som jag vill ha med mig. Lite osäker på när sista mötet i morgon är slut så ev hämtar vi maten efter jobbet i stället för före. Men det lär vi upptäcka.

Nu ska jag göra det sista säger god natt innan jag är helt klar.

1 kommentar:

  1. Hej såg att du skrivit kommentarer angående fotografier, var det Torsås kommun eller Kalmar det handlade om?

    Och visst var det så att ett par bilar åkte hem med "rörigt" innehåll=)
    Det fanns folk som såg till att dessa rör med tillbehör kom till nytta även efter Fåuresia lagt ner...fast jag väljer att enbart säga Torsmaskiner nu när cirkusen är avklarad.
    Ha en bra kväll
    David Nostalgimacken i Bergkvara.

    SvaraRadera