Öland

Öland
Solnedgång

söndag 22 maj 2016

Då lägger man ytterligare en vecka till handlingarna

Vet inte riktigt vart denna helg tog vägen och ännu mindre vart denna dag försvann. Då var jag ändå uppe nästan tre timmar tidigare idag än igår. Fick då blommorna vattnade, lottot förnyat och all disk ren. När jag ändå var i Borgholm för att förnya lottot passade jag på att ta en promenad. I sandaler, det gick riktigt bra men att därefter fortsätta gå ytterligare 8000 steg i skogen med samma sandaler var inte riktigt smart. Har en blåsa under trampdynan på ca 2 cm i diameter. Den gör inte ont än men det är lite lustig känsla a att gå på vätskefylld blåsa. Men den går väl sönder och försvinner får jag hoppas.


Igår kunde jag gå barfota så idag rök strumpor och skor helt. Utom på rundan i Borgholm och i skogen. Var barbent så jag hoppas att jag inte fick någon fästing från skogsrundan. Har dock inte sett någon än. Men de kan vara ruggigt små. Får helt enkelt hoppas på tur. Väl hemma igen var det till att packa ihop. Skulle möta makens dotter i Kalmar och överlämna födelsedagspresent. Hon var där och fyller år idag. Passade på innan hon åkte hem. Och när vi ändå var där kunde vi lika gärna åka vidare.


Framme efter ett snabbt stopp i Lessebo för att köpa det nödvändigaste. Allt är uppackat och vi är klara i hyfsad tid. Blir en tidig kväll. (Fast jag höll inte på att komma ur bilen. Maken fick backa ur p-fickan och släppa ut mig. Den som har platsen jämte hade ställt sig precis på sträcket som markera gränsen. Nåja kom jag inte ur bilen kommer ägaren till bilen jämte in i sin. He he den synd kommer att straffa sig själv. Nu är det iaf i det närmaste god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar