Öland

Öland
Solnedgång

fredag 13 maj 2016

Det tar sig sa mordbrännaren

Jag sitter redan i sängen redo att lägga mig. Och inte tänker jag vaknar 05,45 i morgon heller. Dock behöver jag vara uppe till 09. Men man kan inte sova bort en hel dag heller. Men vi kan ju börja med denna dag. Vaknade och hann fixa ett inlägg redan i morse. Fick dessutom skjuts av maken till jobbet så jag var nästan 3 kvart tidigare idag än jag varit tidigare i veckan. Hade dock glömt lunch men finns att fixa på jobbet.


Hunnit med det planerade och dessutom lite oplanerat. Vi skulle ha städning utomhus en stund på fabriken. Samtliga avdelningar skulle hjälpa till. Soligt och varmt gissa vem som anmälde sig frivilligt? Varför missa en stund i solen liksom? Dock hann jag inte vara ute mer än en halvtimme typ sen skulle man in igen. Chefen tyckte inte det var en bra idé att jag skulle räfsa ris längs staketet. Annars hade jag nog kunnat göra det någon timma eller två bara för att få vara ute.


Kom iväg från jobbet i hyfsad tid. Inte så tidigt som när maken hämtar mig men betydligt tidigare än jag trodde när jag kom till jobbet. Dessutom så gick jag hem vilket har rättat dagen till viss del. (Men jag kommer att behöva gå massor både i morgon och på söndag för att nå ett oskrivet mål.) Väl hemma så hade maken redan packat bilen och fixat disken. Behövde bara sätta mig i bilen och så åkte vi. Första stoppet var i Lessebo och andra i Nybro. Träffade ju trevligt folk därifrån när vi var i Turkiet för några år sedan. Var alltför länge sedan vi gav ett livstecken ifrån oss. Idag passade vi på.


Blev sittande en god stund med mycket prat. Avslutade med att det inte skulle dröja lika länge tills vi sågs nästa gång som det gjort sedan förra gången. Har precis kommit hem och packat upp det mest viktiga. Resten tar jag i morgon när jag är mer utvilad. Behöver även åka och handla lite till frukost i morgon, Än har inte affären öppet hur länge som helst på kvällen. Dröjer några veckor till. Men innan jag kan åka och handla behöver jag sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar