Öland

Öland
Solnedgång

fredag 2 januari 2015

Ett nytt år invigt

Började med att göra ingenting alls! Väldans behagligt var det också. Fast i längden blir det något tråkigt att göra ingenting. Blev till att börja plocka ihop allt som fanns på godisbordet. Finns fortfarande mycket kvar men det kunde nu plockas ihop. Blev till slut ungefär halva bordet kvar.


Vad gör man av ett halvt bord? Jo börja plocka ihop en del småtomtar. Har med andra ord tömt gästtoan på tomtar, gästrummet, makens rum och vårt badrum.  Tvättstugan är också tömt på tomtar. Sen fick jag inte plats med fler. Och det är bara de små som är bortplockade. Tänkte hämta tomma kartonger idag så jag hade kunnat packa ner dem. Men det föll bort. Får bli i morgon.


Var hos grannarna och såg en film. Kommer dock inte ihåg namnet men det var med Cage i huvudrollen. Men han var inte med så mycket. Blev bjudna på middag också. Något hemlagat kinesiskt. Riktigt gott, får se om jag kan lyckas laga det själv någon gång.


Hann även tömma tvättkorgen. Det tråkigaste med tvätt är att man fyller ju på mest hela tiden. Men den var tom i ett halvt dygn iaf. Nu behöver jag inte tvätta så mycket på tisdag om ens då. Beror lite på hur mycket jag vill ha att tvätta nästa helg. Hur stor som helst är inte garderoben.


Idag har jag jobbat, dock hemifrån. Tog dock lunch inne i Borgholm. Har ett cafe på en hörna med riktigt gott japanskt grönt te. Blev en macka till. Behövde fixa en present till en födelsedag nu i närheten. Kunde dock jobba ikapp det jag förlorade. Hann med det som var beräknat att ta två dagar + lite som inte blev av när jag var sjuk. = Jobba halv dag på måndag och inte en heldag?


Det har även blåst rejält idag. Och det är utlovat att göra det i morgon också. Fick trots detta min bil tvättad idag. (Tack kära maken för det!) Så i morgon får vi köra makens bil. Kan ju inte smutsa ner min med en gång.


Dags att ta kväll nu. Annars lär jag inte klara av att vända tillbaka dygnet  tills det är dags att åka till jobbet. Eller jo dit lär det gå men det kan bli väl segt på eftermiddagen. Behöver vara effektiv då också.

2 kommentarer:

  1. Visst är det så att nar man gör ingenting så får man plötsligt mycket gjort. Gillar ditt frostnupna löv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte behöver man känna tvånget heller när man gör saker fast man inget gör...
      Det är något visst med frostnupna löv. Tycker de kan vara oemotståndliga när de gäller fotografering.

      Radera