Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 8 januari 2015

Ytterligare en lång dag

Grannens brandvarnare batterivarnar fortfarande. Men nu är det inte många minuter mellan varje gång. På väg att dö snart? Kan alltid hoppas. Jag skulle behöva sova. Helt 3 kvart i halvtimmen. Men men.


Hann nästan med allt jag behövde idag. Men lär behöva ta med jobbdatorn hem så jag kan förbereda lite mer inför revisionen nästa vecka. För att göra det riktigt bra har jag bokat en tung sak till veckan därpå. Varför göra livet enkelt för sig? Nåja, ska ju bara flytta prylar på fritiden.


På tal om att flytta. Fick iväg tre kartonger, 2 blåa IKEA kassar, en pappkasse och lite annat smått idag. Packade dessutom upp två av kartongerna samt de blå påsarna och tog med mig hem. Väl hemma så hann jag packa 1,5 låda innan hyresvärdinnan ringde och ville visa lägenheten samt fråga när jag kunde vara ute. Hävdar 1-a mars. Skulle med lite tur kunna vara ute redan den 15 februari. Om jag kan övertala maken att komma hit och hjälpa mig någon dag eller så.


Därefter var det bara till att packa klart kartong nr två. Fylla de blå påsarna, diska och städa lägenheten. Skrev jag att hon ringde halv nio nu på kvällen?? Tur man har hyfsad ordning i förväg. Skulle väl egentligen behövt damma men det orkade jag inte. Men diskade gjorde jag, packade bilen med allt utom smutstvätten och datorn. 


Denna veckan har lägenheten var väldigt varm. Det är inte varmare än runt nollan och ändå har jag fått ställa elementen på lägre nivå än jag hade när det fortfarande var några plusgrader. Hur nu det kan komma sig. Nåja, jag fryser iaf inte.


Skulle behöva orka stiga upp i morgonbitti en timma tidigare så jag kan köra bort det som jag har packat ner. Ser lite bättre ut i lägenheten om det är borta. Fast då behöver jag gå och lägga mig nu. Gör väl det. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar