Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 28 januari 2015

Inte min dag. Eller?

Började dagen med att få med mig vad jag trodde allt det sista smått från gamla lägenhet. Hann dessutom lasta av det mest i nya lägenheten. Men kom till jobbet lite väl sent. Dock skrapade jag fram 30kr på en trisslott jag hittade i min plånbok. Skulle egentligen ha lite mynt till mackan. Det hade jag dock inte.

Avslutade arbetsdagen i hyfsad tid men hann inte mycket längre än nya lägenheten innan chefen ringde. Har en missnöjd kund och några oroliga kollegor ute i europa. Blev till att jobba lite samtidigt som jag försökte få iordning så pass att vi skulle kunna komma in med de sista möblerna.

När jag skulle sätta mig i bilen och åka till gamla lägenheten är bilnyckeln borta. Finns inte i jackan inte ens i fodret. Låg inte jämte bilen. Maken har hämtat bror min och var redan i Lessebo. Reservnyckeln fanns på Öland. Nåja de fick pausa (passade på att äta lite ), ringa grannen på öland för att be denne gå in och kolla om nyckeln fanns där. Tredje vändan ut till bilen ser jag nyckeln i ytterdörren. Den lättnaden!

Maken och bror kom, hade hämtat upp ett släp med kapell. Jag hade hunnit till gamla lägenheten och packat ihop diskställ, de sista blommorna och lite annat som jag inte hade fått med mig. 1 timma senare var gamla lägenheten tom så när som lampor, en pall och städutrustningen.

De sista timmarna har vi packat upp 2 kartonger, ett antal pappkassar, några ikeapåsar samt ett antal plastpåsar. Kan säga att ryggen har mått bättre. Men kan säga om det är min dag eller inte. För inte vann jag drömvinsten idag heller. Jag som tyckte det var min tur. Hade gärna tagit ledigt en vecka och åkte på semester nu. Min rygg skulle uppskatta det. Men den ska iaf få vila lite nu. För nu tar jag god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar