Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 20 januari 2015

Snäll fru

Kan man vara ibland. Har tagit ledigt från flyttandet idag. Eller ledigt och ledigt.Jag har inte varit i nya lägenheten idag. Jag har varit och inskaffat det smaksatta kaffet maken gillar så mycket och som han hällde upp det sista av i förra veckan. Trots ett väldans tråkigt väder att köra i har jag skaffat honom tre paket. Samt fått det malt så det passar honom.

I den jag fortfarande bor i har jag bara monterat ner en bäddfåtölj och packat ihop allt i bilen förutom madrassen. Den kommer inte att få plats. Har även fått i en del annat i bilen och har sedan jag plockat ihop lite till som jag får bära ner i morgon. Men idag ska jag vara ledig från flyttandet. Helt ledig.

Har visst städat ur fyra skåp, samt ovanpå köksskåpen och delar av ytterligare ett. Samt preparerat ugnen så den är så ren som jag bara kan få den. En sak är säker så skitigt som det var när jag flyttade in ska det inte vara när jag flyttar ut. Men idag ska jag vara helt ledig från allt som har med flytten att göra.

Att jag i morgon kommer att behöva hinna minst två rundor till nya lägenheten och gärna lite till. Det bekymrar vi oss inte för idag. Då är det värre att min orkidé åkte i golvet. Den som blommade och var så fin. Men, men idag ska jag vara helt ledig från allt vad flyttande heter.

Nog bäst att lägga sig snart. Skulle ju hinna att förbereda lite till om jag la manken till. Men så  skulle jag ju vara helt ledig från flyttandet idag.

*Undrar om jag har övertygat mig själv snart att inte göra mer idag vad det gäller flytten?*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar