Öland

Öland
Solnedgång

lördag 10 december 2016

En lättjefull dag

Vaknade som vanligt men somnade om en timma. När klockan var 8,15 tyckte jag att det var lika bra att hålla mig vaken så jag kunde lägga mig tidigt ikväll istället. Det funkade inte i delen med att lägga sig tidigt. Och när man ändå skulle ägna dagen åt att ta igen sig så har jag tvättat 3 maskiner, bakat lussekatter, slagit in alla inköpta presenter, handlat, promenerat med maken, lagat middag, varit privatchaufför åt maken och hittat en fågelmatare i skåpen. Fast när jag hittade fågelmataren så letade jag efter batterier. Ingen aning om när eller varför den har inhandlats från begynnelsen men fåglarna blev glada. Men jisses vad många de är nu.


Maken har lekt med den nya leksaken. I över en timma så följde han bara efter Robert som den tydligen heter numera. Men mer om Robert en annan dag. Jag ska ju bara vila idag. Vi hade även besök under dagen. Hade köpt min bror en traktor. Jag bad specifikt efter en Viktor men fick tydligen en 350. Ska mejla dem och fråga hur det gick till. Tänker inte åka dit och byta men om jag bad dem ge mig en Viktor så tycker jag att de borde veta vad jag skulle ha. Fortsättning följer om detta.


Hittat lite julmusik på nätet. Har sett till att spela lite under dagen.Nu är det dock dags att sova så kanske jag kan komma i säng i tid i morgon istället? Men jag vill inte sova för länge iaf. I värsta fall får jag däcka av trötthet efter jobbet på måndag. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar