Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 22 december 2016

Tjuvstartat

Tänker inte skriva något om hur jag kände mig när jag blev väckt i morse. Inte ett ord men jag kom upp, kom i ordning och iväg till jobbet. I rätt hyfsad tid med tanke på att jag inte tänker skriva hur jag kände mig när jag vaknade. Jag hade tom hunnit packa allt utom maten för att kunna åka hem till maken efter jobbet. Kunde dock inte packa bilen för den stod kvar på jobbet och det var väl mycket att bära så långt.


När jag hade gått en stund så ångrade jag mig rätt mycket att jag inte tog bilen hem igår. Det började regna. Jag hade dessutom inte hunnit gå så långt så ca 20 min av 30 min promenad regnade det. Behöver jag skriva att det blev en pöl med vatten under min jacka när jag väl hade kommit fram och fått av mig den? Men det gick iaf inte igenom jackan. Så jag var iaf torr även om inte jackan var det. Ok ena foten var också mindre torr men det beror mest på att jag gick rakt i en vattenpöl något djupare än mina skor.


Fick det som skulle göras gjort. Ev behöver jag planera om lite nästa vecka men annars så var jag klar. Hade ingen mat med mig utan bokade i matsalen. Raggmunkar med fläsk innebär på jobbet att man får fläsk med en hint av raggmunkar. Två ynka raggmunkar och hur mycket fläsk som helst. Personligen hade jag fördragit precis tvärt om. Nästa gång ag blir sugen på raggmunkar ska jag göra det själv. Dvs bara raggmunkar och inget fläsk.


Var klar på jobbet så jag hann smita rätt tidigt. Hem och kunde bära ner allt till bilen på en runda. Ok var väl lite väl mycket egentligen men jag slapp springa uppför trappen igen iaf. Meddelande maken att jag skulle åka sen körde jag. Blev inga stopp före Borgholm. Hade bett maken kollat tiderna för bolaget, spelhörnan och Danielssons. Väl i Borgholm besökte jag 2 andra affärer. Skulle dels hämta makens julklappar, dels köpa presenter till dotterns kusiner från dottern och så ville jag ha en flaska cava om jag får besök. Har ett ev löfte om det. När jag var och snurrade i affärerna och snurrade så ringde maken och meddelade att han skulle besöka grannen en kortis.


Medan han var där så hann jag även besöka ICA och handla det sista (?). Jag hann hem tömma bilen och slå in julklapparna jag hade köpt samt hämtat. Hade bara snöret kvar när han kom genom dörren. Efter lite vila och en macka blev det en sen promenad. Saknade en hel hög med steg. Fick dock sällskap av maken. (Nu vet jag att han orkar gå till bussen om det behövs eller affären. Vet inte hur han skulle få ev mat med sig hem men han orkar iaf gå dit.) Väl hemma förberedde jag tvättmaskinen. Så den kommer jag att motionera det första jag gör i morgon. För jag tjuvstartar min julledighet med att vara ledig redan i morgon. God natt.


2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du tagit en extra dag ledigt!!!! Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. en extra?? Nope jag tog nästa fredag och hela veckan därpå också. När jag ändå var i farten. Detsamma kära du.

      Radera