Öland

Öland
Solnedgång

lördag 3 december 2016

Hann en del iaf.

Vaknade helt ok men slöade några timmar till innan jag satte fart. Har packat allt utom datorn. Min privata. Någon kontakt med omvärlden vill jag ha. Har hunnit tvätta upp all tvätt, har dock inte strukit något än. Hängde bara en skjorta sen förra helgen och skjortorna jag har tvättat idag har ännu inte torkat. Har även burit ner alla tomtar från vinden. Har en halv låda kvar att sprida ut men flera ställen som fortfarande saknar tomtar helt. Undrar hur det ska gå? Tomt på tomtar eller köpa fler?


Vi åkte ner till Borgholm och hämtade mitt paket. Hade visst vunnit en skål med rivskivor. Visste inte ens om att jag hade vunnit. Verkar bra så vi behåller den tills vi har testat den. När vi ändå var i Borgholm gick vi Storgatan upp och ner. Vann en ål, så nu får alla offra sig och äta 4 cm var. Så kan pappa få resten. Lär bli några dm iaf. Hittade även en krans till dörren. Köper dem av Lions för dels är de fina och dels tycker jag om priset. Blev 1/4kg brända mandlar från Råsnäs också. Får se hur många som finns kvar till jul. Fick iaf 40 minuter i solen. Fast det var rätt rejält kallt.


Handlade mat gjorde vi på vägen tillbaka i Köpingsvik. Behövde bröd till frukost i morgon men då jag reser bort ville jag bara ha en fralla eller två. Så konditoriet fick också ett besök. Hem och fixade middag. Bar även ut lyktorna och tände dem. Tänker dock flytta in dem innan jag åker. Jag släcker även ljusen innan jag lägger mig. Har fyllt på mer mat till fåglarna. De har hittat dit. Hittat en påse med amerikanska glittriga julgransprydnader som jag tänkte hänga upp några av. Har dock inte hunnit välja än.


Promenaden som gav alla steg som behövdes har jag också hunnit med. Dock i mörker. Var lite mörkare än nödvändigt upptäckte maken. Batterierna behövde laddas. Så pannlampan gav inte mycket ljus. Lite ostkaka har vi också hunnit med samt spåna lite om mat till jul. Får se vad det slutar. Bägge bröder med familjer kommer. Ok, äldsta broderns +barn brukar inte fira med sin mor så de kommer kanske inte men sambon kommer iaf. Har även slagit in 3 paket idag. Har ett par till som jag kan slå in. Men ikväll får det räcka med att välja pynt samt vattna blommorna. Dock ska inte alla blommor få vatten. En del var lite blöta iaf så de får torka en vecka.


Dags att fia blommorna och välja pynt. Ev laddar jag bara upp datorn och packar den ner den också ikväll. Får se om jag tror att jag behöver den i morgon. Har räknat ut att ska jag inte missa tåget behöver vi åka redan kvart över ett i morgon. Sen blir det 7 timmar med bil och tåg innan jag kan börja gå till hotellet. Enligt kartan ska det vara raka spåret till jag kommer till vatten sen kan jag välja höger eller vänster för att ta en bro över vatten och sen gå en bit tillbaka. Ska ta en kvart ungefär. Hoppas bara att tågen är i tid. Har ingen lust att fastna på spåret eller på någon station. Och helst inte komma fram för sent. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar