Öland

Öland
Solnedgång

måndag 5 december 2016

1-a dagen avklarad

Jag vaknade före väckarklockan dock inte så tidigt att jag hann ut. Eller det hade jag kanske hunnit om jag verkligen hade velat. Jag låg iaf kvar tills det var dags för duschen. Hade dock rätt gott om tid även därefter. Var alltså på plats i god tid innan vi började. Innan vi slutade konstaterades det att vi var några som gärna ville besöka traktormuseet. Och en av oss hade talat med dem och var vi några stycken kunde de ha specialöppet för oss en stund. Det tänker jag haka på så jag kan köpa Tores julklapp. Kan tala om att när väl dagens utbildning var klar hade jag inte många steg. Och mycket att plugga på. Valde dock promenad iaf. 2 timmar gick jag. Den första timmen var vi tre och sista halvtimmen var jag ensam. I morgon behöver jag gå längre.


Här finns inte en snöflinga. Ganska ok väder lite små kall vind av och till. Men med jacka, mössa och vantar var det helt ok. Hade dock inte gått ut med kjol. Sista varvet och då jag helt själv tog jag en runda runt centrum eller inte runt hela men igenom och ut. Passerade en butik som råkade ha Emma's julklapp. Klockan 19 skulle vi ha gemensam middag. Förutom de som åkte hem var det bara en som missade detta. Blev sittande en stund där också med några stycken. Som jag har gemensamma bekantskaper med. Alltid en del tips om både det ena och det andra. Om inte annat så på tankesätt runt revisionerna.


Nu ska jag försöka läsa igenom det vi lärde oss idag. Ringa maken och vara lite social via telefon. Har jag därefter ork så är det lika bra att jag försöker plugga en del till provet på fredag. Skulle gärna vilja klara det så jag därefter har licens. Gäller mest att ha nerverna under kontroll. Sen vill jag samtidigt komma i säng så jag orkar upp i morgon bitti och kan ta en promenad före frukost också. Vill hemskt gärna få ihop stegen imorgon iaf. Idag sakar jag 1000 steg. Men jag orkade inte fundera ut hur långt jag behövde gå. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar