Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 20 december 2016

Men vart tog denna dag vägen

Började dagen med att hämta upp kollegorna från den andra enheten. Efter att ha stigit och gjort i ordning mig då. Jag och den ena av dem hade bestämt att vi skulle gå till jobbet gemensamt. Den andre han fick bara hänga med. Men vi hade tur för det var riktigt behagligt väder att gå i. Väl framme hade inte chefen kommit och halva besöket var hans. Men det fixade vi också.


Chefen fick bjuda på lunch och så tog jag hand om båda efter lunch. Samt körde dem till tåget när det var dags. Passade på att jobba nästan två timmar till. Men så är jag nästan ikapp. Ska däremot försöka komma hem något tidigare i morgon. Tog en aning längre runda runt centrum för att få ihop stegen Hade full pott när det väl var dags för att äta.


Efter maten och att ha pratat som hastigast med maken blev det en tur till Ebba med flock. Dock var klockan lite efter 20 när jag kom fram så det blev bara en snabb kopp te innan jag smet. Hade inte tänkt det heller egentligen men Ebba övertalade mig. Lovade att komma tillbaka i morgon igen med då tidigare. Ebba sitter på armstödet jämte hela tiden och ser till att inte bli bortglömd av oss. Hon blir en aning bortskämd kan man säga om man är snäll.


Nu återstår att krypa ner och släcka lampan. Behöver göra det också. Var lite väl trött i morse och det vore skönt om jag var en aning piggare. Har ett leverantörsbesök att göra före lunchen och efter lunch behöver jag göra produktions delen av revisionen klar. Så får jag göra den sista nästa vecka.= Klar med årets planering. Sova var det. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar