Öland

Öland
Solnedgång

måndag 19 december 2016

En kortare vecka

Vaknade före klockan men ack så seg. Kom iaf upp och var på plats på jobbet i tid. Haft en städdag på jobbet. Resten av året kommer mer eller mindre att bestå av sådana. Dvs jag rensa upp ibland surdegar och halvfärdiga saker. Så jag kan börja nästa år från start utan en massa som måste göras. Har två interna revisioner som ska slutföras. Den ena har jag bara själva produktionsstegen kvar. Den andra behöver jag göra från början. Dock gäller den bara ett process steg men flera parallella maskiner. Behöver med andra ord bara hålla mig i ett område.


Gick både till och från jobbet. Var dock inte lika tidigt i från jobbet. Å andra sidan har jag fått ledigt både denna och nästa fredag. Så ju mer tid  jag har i flex ju tidigare kan jag smita på torsdag, Dvs kan kanske vara hemma redan till 19?? Om nu inte alla bilar ska ligga i 70km/h på 100 väg. Men varför fundera på det idag? Har jag lite att göra kan jag smita redan 15. Tog en liten en omväg hem och hade nästan klarat av alla steg väl hemma.


Hunnit att packa upp det jag struntade i när jag kom igår. Samt packa ner det som ska med hem och inhandlades på vägen. Har ca 5 saker kvar att handla inför jul. Hoppas kunna köpa dem i morgon. Eller iaf på onsdag. Var dock och handlade mat så jag ska klara morgondagen också om jag känner för något annat än gå till affären i morgon. Fått meddelande om att makens julklappar ligger och väntar på mig i Borgholm. Måtte det inte vara för mycket folk där på fredag.


Nu återstår att borsta tänderna. Röja undan lite. Har lyckas att ställa upp en del. Har två soppåsar som ska bäras ner och slängas. Men det gör jag i morgon på väg till jobbet. Får inte glömma att möta upp kollegorna från den andra enheten på hotellet mitt emot i morgonbitti. De ska slå följe med mig och gå till jobbet. Hoppas bara att det inte regnar. Då får vi ringa chefen och be honom hämta upp dem. Eller någon av kollegorna. Men först ringa maken och sedan sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar