Öland

Öland
Solnedgång

måndag 12 december 2016

Då var man åter i fållan

Vaknade betydligt tidigare än nödvändigt då maken hade väckarklockan på väckning 1 timme före nödvändigt. Han hade glömt att ställa om den sedan förra måndagen då han åkte direkt från huset till jobbet. Hann lagom somna om innan det var dags för min att skrälla. Men det var bara att masa sig upp och in i duschen. Tur jag skulle ha bilen till jobbet. För det var en aning bistert. Får bli thermokjol i morgon. Var på jobbet tidigt för en gång skull.


Höll på att rensa i mejlen fram till lunch. Sen var det filer som ska vara klara tills på onsdag. Behöver göra en annan hög med filer i morgon. Helst ska de vara klara före lunch så jag kan kalla in de 2 som är på plats av 4. För from onsdag så är det bara en till och jag. Nåväl ska väl gå det också. Ska försöka boka in hela våren också när jag ändå är på g.


Gick hem tidigt då jag kom tidigt. Eller tidigt och tidigt hon var väl tjugo i fem eller något i den stilen och med tanke på att jag slutar kvart över fyra så var det väl inte tidigt egentligen. Tog en liten extra runda för att få ihop så mycket steg jag bara kunde. Möte maken i trapphuset. Upp och lämna post och en del annat som inte behövde följa med för att handla mjölk och bröd.


När vi hade handlat åt vi för att sedan gå bort och hälsa på Ebba. Hon var som vanligt glad över att se oss. Hon vet dock inte riktigt vem som är bäst så hon vandrar fram och tillbaka mellan maken och mig. Blev sittande och babblande en god stund. Blir ev en tur dit i morgon också. Nu är det sova som gäller för resten av denna dag. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar