Öland

Öland
Solnedgång

fredag 30 december 2016

2 in 1 again

Hinner inte riktigt med känner jag. Kortfattat så kom jag upp igår också.Var rejält trött upptäckte jag väl på jobbet. Hade alltså gått dit utan att ta med jobbtelefonen och passerkort. Jag kom in med hjälp av kollega och kunde starta dator och stämpla in. Sen var det bara till att ta bilen och snabbt köra hem och hämta telefonen, passerkort osv. Tar ca en kvart att göra denna övningen när man har tur med trafik osv.


Jag fick fatt på chefen och kunde slutföra min revision. Sammanställde den och mailade den till chefen och platschefen. Övriga kommer att meddelas efter min semester. Fixade till lite annat också innan jag smet hem från jobbet. Fickmeddelande av maken att jag hade paket att hämta på posten i Borgholm. Ingen aning från vem. (Hade visst vunnit en burk som är ful som stryk.) Hann att ta mig förbi rondellen i Växjö innan de värsta köerna kom och då det var rejält med trafik när jag närmade mig Kalmar så smet jag över till andra sidan av Kalmar via Smedby och slapp stå vid Karlsro och vänta i kön där.


Jag hann med lite små ärenden innan jag var hemma. Väl hemma hade även kompis kommit. Satt och tjattrade med maken i väntan på mig. Hade varit hemma före henne om jag inte hade varit snäll och stannat för att köpa mjölk till maken längs vägen. En liten stund satt vi innan vi var och hämtade mitt paket för att kolla vad det var jag fått. Passade på att köpa ett par små saker innan vi åkte hem och lagade middag. Bjöd henne på dotterns favoriträtt.


Vi skulle lägga oss rätt tidigt bestämde vi tidigt. Hmm det var tydligen efter midnatt det. Och i morse var tvungna att stiga upp tidigt för att köra maken till lasarettet i Kalmar. Under tiden passade vi på att gå runt på Kvarnholmen. Blev lite inhandlat. Bl a nya vantar då jag upptäckte att det var hål i dem jag köpte för ett par år för typ 20spänn. Vi passade på att äta brunch på Kallskänken. Och höll oss mätta på den fram till middagen vid ca 17,30-18,00. När vi satt där i lugn och ro, meddelade maken att han var klar. Han skulle dock ta sig en fika själv medan vi åt klart och kunde hämta honom. Blev ett par inköp på vägen.


Kompisen har nu sett en del av del delarna av Kalmar. Vi bestämde att vi ska titta noggrannare någon gång när hon kommer på besök vid varmare del av året. Sen var det dags att fixa ett torkarblad innan vi kunde köra hemåt. Väl hemma passade vi på att lämna av maken, dricka osv innan vi åkte till Borgholm för att ta en promenad. Där hittade vi en hel del tjusiga saker men köpte inte mer än var sin liten flaska till morgondagen. Blev en tur Borgs hage. Vi gick till det skymde för att sedan känna oss nöjda och åka hem.


Idag har vi ätit potatisgratäng och fläskfilé. Och trots att vi åt till vi var väl mätta så blev det ändå 3 matlådor över. Sen skulle vi bara tjata lite ikväll för vi ska lägga oss tidigare ikväll. Så nu är klockan bara straxt efter 23. Kompisen behöver åka hyfsat tidigt i morgon.Så vi tar inte ens sovmorgon i morgon. Tur vi inte firar nyårsafton för vi kommer vara trötta i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar