Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 16 juli 2015

Slappardag

Det har jag haft inbokat idag. Så jag började dagen med att visa en granne var de kunde få lägga all massa som de behöver bli av med. Blir bra fyll hos oss. Därefter bäddade jag rent, tvättade tre maskiner med tvätt samt förbereda en fjärde. Fixa måltider, diska och snygga till efteråt. Rensa uppfart och när jag tröttnade på det, bespruta det ogräs som fanns kvar. Vattna inomhus, fixa till möblerna utanför köket på uteplatsen. Rensa rabatt och vattna alla mina buskar utomhus. Handla, promenera och bara slappa.


Sen vet jag faktiskt inte vart tiden har tagit vägen för borta är den och jag har mer att göra nu när jag ska slöa idag. Jo jag har hunnit med ett glas Cava med apelsinjuice också. Kanske var det som stal hela dagen? Och varför känner jag mig trött för, jag har ju haft en slappardag ju!

2 kommentarer:

  1. I mina öron låter inte det där som en slappardag.... Sitt still, människa! Läs en bok i en solstol, eller nåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var för varmt i solstolen. Men jag ska göra ett nytt försök idag. Ok en runda och titta i affärerna i Borgholm men i övrigt ska jag försöka vara lat på riktigt idag.

      Radera