Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 30 juli 2015

Fullt upp

Har inte ens hunnit in hit idag. Upp tidigt och gjorde huset någorlunda presentabelt. Bjöd ju in grannen på fika efter 10. Kom dock på att jag inte vattnat blommorna inne på nästan 2 veckor. Hann nästan färdigt innan hon kom. Dock blev mer än 2/3 kvar av rabarberkakan. Men pratade gjorde vi om dåtid, nutid och framtid.



Efter det satte maken upp min torkvinda. Så nu kan jag hänga upp tvätten ute. Funderar på om jag inte skulle tvätta i morgon. Undrar om jag kan få ihop en maskin och om vädergudarna vill? Eller ska det regna resten av semestern nu när den äntligen har fått komma upp? Har dock beställt värme och sol from i morgon.


Vi har även varit och tittat på ett annat soffbord. Det fick följa med hem. Dock ingick inte vovven i köpet. Annars var det en mycket trevlig Golden. Åter hemma så oljade jag in bordet. Då är det gjort och behöver inte göras förrän till jul nästa gång. Maken fick ta hand om glasskivan.  När han ändå var i farten passade han på att rengöra två sits soffan. Saknade dock trasor för att kunna smörja in det så det får vi fixa i morgon.


I övrigt har vi inte hunnit med så mycket mer. Vet inte vart resten av tiden har tagit vägen. Var och handlade efter 20,00 men glömde trasor till att fixa soffan. Men jag kom iaf ihåg allt som behövdes för att göra smoothies. Var godissugen också men det blev bara vindruvor.  Nu ska jag plocka ihop datorn  och fixa det sista. I morgon får vi besök. Ska bjuda på grillat så uppehåll vore tacksamt. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar