Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 14 juli 2015

Den 2-a semesterdagen

Sov längre idag, så länge att vi struntade i frukost och åkte direkt till Kallskänken i Kalmar och åt den där. Eller det var nog mer brunch. Mätta blev vi iaf. Halvtråkigt väder och det hade regnat på Öland nr vi åkte därifrån. Ringde syrran och kollade vad de hade för sig. Jo en halvtimme senare var vi välkomna. Det tar bara 25 min att köra. Så vad fördriver man 5 min med? Jo köper muffins till Emma och Ballerina kex till Tore. Och så blir man poppis en stund. Vi kom ju lagom efter lunch.


Var visst några traktorer med till Tore och lite smycken till Emma. Jag hade hittat några riktigt billiga som jag hade med. De var tillräckligt bra för att få en halv kram och en liten puss när vi åkte igen. Hos syrran var det varmt så fort jag hade skjortan på och kallt så fort jag tog av den. Vi stannade dock i tre timmar. Barnen behövde rastas. Så i kväll lär samtliga barn sova gott. Om nu inte Emma somnade när vi åkte för hon var trött redan då.


En snabbis hos Gerda's på vägen hem. Blev visst en runda på Jula, TGR och Djurmagasinet också. Mina gäster behövde handla lite. Men sen var jag helt slut. Vågade inte ta västra sidan hela vägen tillbaka. Så efter Halltorp tog vi av och körde via Räpplinge. En viss känd Viktoria fyller år och firas i Borgholm idag. Brukar vara en hel del folk då oavsett om det regnar eller ej.


Idag åt vi iaf rester. Och nu är matkoman total igen. I morgon ska vi åka och hämta min mor för att ta ett varv till Karlskrona och Glaciären. På vägen tillbaka blir det ett stopp hos mina föräldrar medan dotterns sambo och min bror tar en fisketur till något vattendrag någonstans. Men torsdag då ska jag ha sovmorgon (eller iaf längre än till 06,00) och vilodag. Men först ska jag sova en stund. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar