Öland

Öland
Solnedgång

lördag 25 juli 2015

En dag då man lika gärna kunde dra täcket över huvudet

Och då menar jag inte att den har varit speciellt dålig dag. Men jag var trött när maken väckte mig första gången runt halv åtta. Kunde dock somna om och sov vidare till straxt efter 11 när maken försökte väcka mig igen! (Han hade också somnat om och sovit tills han försökte väcka mig.) Det blev till att göra sig i ordning. Skulle ha stigit upp lite tidigare för att ha handlat i Borgholm. Nog gjorde vi ett försök men jisses vilken kö! Och nästan helt still stod den också.


Har iaf äntligen kommit in trädgårdsbutiken 136-an. Hittat lite smått och gott. Bland annat det vi skulle in till Borgholm och handla. Dvs gräsfrön. Det hittade ju inte jag på K-rauta i går. Men nu har vi ett par paket. Det hade börjat att regna så vi kan nog så i morgon. Regnade en stund men inte så länge som väderleksrapporten sa och inte heller lika mycket.


Har iaf tömt husvagnen på dels sängkläder och dels sånt som dottern glömde. Får bli ett paket till när jag hittar en lämplig kartong. Dvs om hon vill ha det. När väl allt var inne har jag kunnat tvättat två maskiner med tvätt och plocka undan täcken och kuddar. Nu finns inte många tecken kvar av besöket. Lite jordgubbar som behöver rensas och ev frysas n om de inte har blivit dåliga. Får kolla det i morgon.


Denna dag har alltså innehållit något som man inte lika gärna hade kunnat sovit bort. Vilket jag tänker försöka med nu. Tänker inte sova längre än max 9 i morgon. Om jag nu kan somna ikväll. Men försöka ska jag iaf göra. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar