Öland

Öland
Solnedgång

måndag 6 juli 2015

Håller tummarna

Fullt upp på jobbet denna veckan. Viktigt kundbesök som har förberetts i två veckor påbörjades idag. Var mina nya sysslor som var på tapet idag. Gick hyfsat med tanke på att jag inte hunnit börja med det med någon reda. Fick även men massa tips som jag tacksamt tog emot.


Men det är inte därför jag tänker hålla tummarna hårt. Om kunderna inte hittar på något alldeles akut så kan jag troligen vara ledig på fredag eller iaf bara jobba några timmar och så kan jag komma till lunch på måndag om jag ens behöver komma. Och detta tänker jag hålla tummarna för. Och det HÅRT!


I övrigt så fuskade jag i morse och tog bilen till jobbet. Och var ändå inte hemma förrän straxt före 18. Tog en tur till Växjö och handlade grå färg till garaget. Var på K-rauta och köpte 20l. De har 30% på den typ av färg vi behöver. Nu har maken 3 veckor på sig att måla upp den och se om det räcker eller om vi skulle haft mer. Blir det över så räcker det till trädgårdsskjulet vi behöver köpa hem. Själv ska jag titta på noga och dokumentera. Träna på att peka.


Nu ska jag krypa i säng. Har en längre dag i morgon. Skall dock besöka en leverantör först innan jag cyklar till jobbet. Sen lär jag inte komma ifrån jobbet förrän straxt före 18 då heller. Ni får alltså klara Er med en uppdatering per dag denna vecka. Mer lär jag inte orka. God natt!

2 kommentarer: