Öland

Öland
Solnedgång

måndag 20 juli 2015

Ömsom vin ömsom vatten

Vaknade till solsken. Hann med både frukost och göra Borgholm. Tog oss tillbaka och himlen blev kolsvart. Dvs om såg ett håll, personligen föredrog jag att titta åt det andra hållet. Där var himlen blå och solen sken. Men säg den som får vara glad jämt. Dröjde inte länge innan någon däruppe hade fixat dagens vattning av mina buskar. Jisses som det regnade för att tvärt sluta och låta solen skina. Så höll det på ett tag.


Vi tog oss inte till någon loppis och maken har inte målat något alls idag. Men jag har kunnat plocka bort en kartong som var halvfull med dvd skivor.  Nu har vi "bara" kartonger kvar. Maken hade hoppats på att jag hade lyckats bli av med en till. Men vem vet innan semestern är här kanske jag har lyckats med det? Har även plockat ihop lite mer saker som kan säljas alternativt köras till Stadsmissionen. Och för all del även en hög som kan kastas.


I morgon kommer makens bror med fru någon gång efter lunch. Ska fundera ut vad det blir till middag men det ska nog lösa sig. Är det bra väder vet jag vad det ska bli men annars, är jag mer tveksam. Men kommer väl alltid på något. Nu ska jag krypa ner och sova. Behöver åka till affären före frukost. Behöver komplettera, lustigt för kylskåpet är fullt och ändå har vi inte allt som behövs till frukost. Ja, ja men först sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar